Przed Tobą pierwsza wizyta u prawnika i nie wiesz jak się do niej przygotować? Pierwsze spotkanie to czas, w który prawnik musi zapoznać się kompleksowo z całą Twoją sprawą. Jego zadaniem jest zebranie jak największej ilości informacji, aby jak najlepiej mógł Ci pomóc.
Poznaj kilka naszych wskazówek, które ułatwią Ci przygotowanie się do pierwszej wizyty.
W jaki sposób umówić wizytę?
Na stronie internetowej znajduje się numer kontaktowy do naszego sekretariatu, gdzie można bezpośrednio umówić termin pierwszego spotkania z prawnikiem. Możesz skorzystać także z formularza kontaktowego, który znajduje się na stronie. Zostawiając w nim dane kontaktowe do siebie, nasz pracownik skontaktuje się z Tobą, aby ustalić termin pierwszego spotkania. Ważne jest, aby spotkanie odbywało się najlepiej osobiście w naszej kancelarii. Dzięki temu prawnicy mają możliwość dogłębnie zapoznać się z Twoją sprawą i mogą zgromadzić jak najwięcej informacji potrzebnych do dalszego działania naszego zespołu.
Numer do sekretariatu: tel:+48 42 256 90 96
Adres mailowy: biuro@kancelariaknobloch.pl
Co trzeba zabrać ze sobą?
Aby pierwsza wizyta u prawnika było jak najbardziej owocne, najlepiej przygotować i zebrać ze sobą wszystkie dokumenty dotyczące sprawy. Dobrze jest zapisać sobie także wszystkie pytania, które masz do prawnika, aby o niczym nie zapomnieć podczas rozmowy. Przygotuj szczegółowe informacje o tym, co się wydarzyło, kiedy i jaki był przebieg sprawy. Jeśli nie jesteś pewny, jakie dokumenty będą potrzebne to weź wszystkie, a w razie wątpliwości napisz do nas.
Kilka przykładów jakie dokumenty można ze sobą zabrać:
Sprawy rodzinne:
- umowa o pracę, PIT, zaświadczenie o zarobkach
- faktury (za media w sprawach o alimenty), paragony nie są dowodami w sprawie
- dokumenty ze szkoły lub przedszkola dziecka
- zaświadczenia lekarskie
Podział majątku:
- umowy i faktury potwierdzające wysokość czynnych nakładów
- dokumenty dotyczące firmy
- odpis wyroku rozwodowego
Medyczne:
- umowy z lekarzami lub szpitalem
- opinia biegłych lub lekarzy
- dokumenty medyczne z przebiegu leczenia
Sprawy spadkowe:
- testament osoby zmarłej
- dokumenty firmy
- odpis potwierdzenia otrzymania spadku
- dokumenty potwierdzające skład majątku spadkowego
Sprawy windykacyjne:
- potwierdzenia wpłat
- dokumenty wysyłane przez komornika
- umowa kredytowe
- faktury
Ile trwa pierwsza wizyta u prawnika?
Nie ma określonego dokładnego czasu trwania pierwszego spotkania. Czas ten jest uzależniony od rodzaju sprawy, ilości dokumentów do omówienia czy stopnia trudności omawianego tematu. Warto zarezerwować sobie od godziny do dwóch godzin czasu.
Jak wygląda pierwsze spotkanie z prawnikiem?
Na pierwszym spotkaniu bardzo ważne jest by dokładnie przedstawić swoją sprawę, tak by prawnik wiedział jakiej rady udzielić. Dla adwokata ważne są nawet małe szczegóły, dlatego trzeba podawać więcej informacji. Na spotkaniu przegląda się także wszystkie przygotowane dokumenty i omawia się dalsze kroki postępowania.
Warto pamiętać, że każda sprawa się od siebie różni. Dlatego też każde spotkanie będzie przybierało nieco inną formę. Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami. Z chęcia odpowiemy na nie i rozwiejemy wszelkie wątpliwości.